Főzünk, sütünk, diétázunk, veteményest gondozunk
Gyerekek és felnőttek egészséges és elcsábulós étkei.

2010. március 31., szerda

Gyors leves

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem néha egy tányér leves többet ér mindennél. Ezért is döntöttem úgy tegnap este, hogy megörvendeztetem a családot egy általam kreált hagymalevessel.
Ami kell hozzá 4 személyre:
- 4 közepes fej vöröshagyma
- 3-4 gerezd fokhagyma
- 2 dkg vaj
- egy leheletnyi tejszín (mi nem annyira szeretjük a nehéz, zsíros tejszíneket)
- húsleveskocka
- 3 evőkanál liszt (aki sűrűbbre szereti, az vehet többet)
- só, vegeta, bors ízlés szerint
- kenyér
- sajt
A hagymákat karikára vágjuk, vajon megdinszteljük, majd megszórjuk a liszttel, és egy kicsit lepirítjuk. Ezután felengedjük vízzel (ennek mennyisége függ attól, hogy inkább több lazább, vagy kevesebb, de sűrűbb levest szeretnénk), beletesszük a fűszereket és a húsleveskockát. Kicsit hagyjuk puhulni, majd összeturmixoljuk, és mehet bele a tejszín. Ahogy Fábry mondja, csak jelzésértékkel, hogy finomítsunk rajta. Én egy serpenyőben szoktam a kenyérkockákat megpirítani, tányérba teszem, rá a reszelt sajt és a forró leves.
Hamm:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése