Főzünk, sütünk, diétázunk, veteményest gondozunk
Gyerekek és felnőttek egészséges és elcsábulós étkei.

2010. március 12., péntek

Fűszeres, paradicsomos krém

Jelenleg a 90 napos diéta szerint étkezem - ez a tápanyagok szétválasztásán alapuló fogyókúrás módszer, bővebben pl. a mindmegette.hu-n lehet olvasni róla -, és ma gyümölcsnapom van, ez inkább a kitartásom teszi próbára, mintsem a konyhai kreativitásom:) ; virtuális ebéd-képpen leírom a tegnapi, szénhidrát ebédem receptjét:)

Mautner Zsófia könyvéből származik a recept, már korábban is készítettem, nagyon finom!


Hozzávalók:

3 piros kaliforniai paprika
1,5 kg paradicsom
2 közepes vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
3 ek. őrölt római kömény
2 tk. pirospaprika
1 kk. cayenne bors
1 csokor koriander
1 csokor petrezselyem
1 dl olívaolaj
só, bors, csipet cukor


A paprikát megsütjük, héjától megtisztítjuk, kockákra vágjuk. A paradicsomokat szintén lehéjazzuk, belsejét kikaparjuk, húsát felkockázzuk. A hagymákat, petrezselymet, koriandert apróra vágjuk.

Egy lábasban, az olajon, fedő alatt puhára pároljuk a hagymát, fokhagymát. Mikor megpuhult, levesszük a fedőt, belerakjuk az edénybe a paprikát, paradicsomot, a koriander és petrezselyem felét, a fűszereket, sót, borsot, és közepes lángon, állandó kevergetés mellett addig főzzük - kb. 1 óra - , amíg a dzsem-szerűvé válik. Ekkor a csipet cukorral kiegyensúlyozzuk a paradicsom savasságát, belerakjuk a maradék koriandert és petrezselymet, és langyosra hűtve ehetjük is.


Tegnap - a diéta miatt - pitával ettem, de hússal, zöldségekkel vagy bármivel kipróbálható előétel. A szakácskönyv kecskekrémsajtos rétessel ajánlja, úgy is készítettem már, hihetetlenül jó!

3 megjegyzés:

  1. Mennyi ideig tart amíg ezt elkészíted? Ez olyan egész délutános dolog? Elkezded és matatsz vele egész délután? Nagyon jól hangzik, de valahogy a paprika sütéstől elrettentem. Egyszer sütöttem paprikát egy olasz csajszival és valahogy végtelen hosszú délután él az emlékeimben.

    VálaszTörlés
  2. A paprikát meg lehet sütni akár napokkal korábban is: olívaolajjal meglocsolva, a hűtőben eláll. A paprikasütés max. 30 perc: félbevágod őket, egy alufóliás tepsire pakolod a vágott oldalával lefelé, és a sütő grillezős funkcióját használva, a maximális hőfokon (nekem az 250 C) kb. 20-25 perc, amíg a paprika héja fekete és hólyagos lesz. Akkor átpakolod őket egy mélyebb tálba (én keverőtálat szoktam használni), lefolpackozod, és kb. negyedóra punnyadás után kiveszed őket, lehámozod a héjukat. Gyakorlatilag magától lejön a paprikahéj.
    Nekem így, hogy a sültpaprikát már korábban megcsináltam, úgy másfél óráig tartott az előkészület + aprítás +főzés.

    VálaszTörlés
  3. Ah ez a 'magától megpuhul folpack alatt' jó ötlet. Mert egyébként szeretem a sültpaprikát.

    VálaszTörlés