Főzünk, sütünk, diétázunk, veteményest gondozunk
Gyerekek és felnőttek egészséges és elcsábulós étkei.

2010. április 7., szerda

citromos túrótorta


Szülinap volt nálunk, a második. És mivel mindez éppen Húsvétra esett, ezért úgy döntöttem, hogy nem terhelem szegény cukrászokat, nekiállok én magam a szülinapi tortának. Judit barátnőmtől kaptam egy receptet, megcsináltam, és nagyon nagy sikere volt! Íme:


Hozzávalók:

1 db piskóta tortalap
25 dkg túró
2,5 dl tejszín
10 dkg porcukor
1 dl tej
1 dkg zselatinpor a túrókrémbe
tortazselatinpor a torta tetejére
2 db citrom
2 dkg margarin


A túrót áttörjük, hozzáadjuk a porcukrot és 2 citrom héját, belecsavarjuk 1 citrom levét, majd a margarinnal habosra keverjük. Én itt adtam hozzá egy kis vaníliakivonatot. A tejszínből kemény habot verünk. A tejet felmelegítjük, hozzáadjuk a zselatint és habverővel kevergetve felfőzzük. A zselatinos langyos tejet a túrókrémmel összedolgozzuk, ezután lazán hozzákeverjük a felvert tejszínhabot. A piskótalapot kettévágjuk, az egyik lapot felaprítjuk és a krémhez keverjük. A másik lapot belehelyezzük egy kapcsos tortaformába, a lapra öntjük a túrókrémet, majd az egészet a hűtőszekrénybe tesszük. Tálalás előtt levesszük a formát és a torta oldalát megszórjuk mandulával, a tetejét bármilyen gyümölccsel díszítjük, én fagyasztott meggyet olvasztottam, lecsöpögtettem, rápakoltam a tortára, körbe lime-szeletekkel, a meggyléből zselét főztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése