Főzünk, sütünk, diétázunk, veteményest gondozunk
Gyerekek és felnőttek egészséges és elcsábulós étkei.

2010. március 27., szombat

Kólában főtt, sült sonka

Ma a húgomék itt hagytak egy szép sonkát a hűtőmben (valódi, vidékről származó füstölt sonka), és a húsvét is közeleg, gondoltam, megosztom, hogyan készítem a húsvéti sonkát. Sok évvel ezelőtt Nigella Lawson egyik műsorában láttam, s rögtön éreztem, hogy ez nekem nagyon "bejön", mert, bár egyáltalán nem iszom kólát - és nem is ajánlom senkinek - , a füstölt sonkát meg a téliszalámit mindig is édes kaláccsal szerettem, s ez a recept is az édes-sós-füstös ízeket elegyíti. Persze, nem igazán jegyeztem meg, hogyan is csinálta Nigella, csak nagy vonalakban emlékeztem a receptre, mikor pár év múlva először készítettem, de megcsináltam, ahogy jónak gondoltam, és bevált.


A füstölt sonkát beletesszük egy nagy fazékba, melléteszünk egy fél vöröshagymát és felöntjük annyi Coca-Colával (hagyományos, semmi light vagy zero!), hogy ellepje a húst (már ekkor érdemes a fazékba belenézni, hogy mit művel a savas kóla a hússal, aztán gondolkodjunk el a kóla, mint üdítőital fogyasztásán:)). Szinte készre főzzük a sonkát - kilónként úgy 25 perccel számoljunk. Amikor megfőtt, kivesszük a fazékból és egy alufóliával bélelt, magasabb oldalú tepsibe rakjuk. Sűrűn telitűzdeljük egész szegfűszeggel, megkenjük mustárral (olyan vastagon, mintha kozmetikai pakolást kennénk rá), majd lapogassunk rá barnacukrot. A főzőléből öntsünk egy keveset a tepsibe, és toljuk a sütőbe. Úgy 180-200 fokon süssük, amíg a cukor rákaramellizálódik a húsra.


Mikor kész, hagyjuk a tepsiben kihűlni. Szedjük ki a szegfűszegeket, kaparásszuk le a cukrot, és már szeletelhetjük is.


Ehhez a változathoz viszont inkább a kenyér illik, nem a kalács. A hús csak kevéssé édeskés, ámde finom, omlós a kólától.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése