Főzünk, sütünk, diétázunk, veteményest gondozunk
Gyerekek és felnőttek egészséges és elcsábulós étkei.

2010. április 27., kedd

Sült cékla

Olyan régen írtam már ide, hogy a belépési jelszavam is alig jutott eszembe:(

Gondoltam, a mai "keményítő nap" kapcsán megosztom egyik kedvenc saláta-szerű vacsorakedvencem receptjét. Mondjuk, a recept szó talán túlzás is, mert nagyon egyszerű elkészíteni. Inkább téli eledel, de én bármikor szívesen eszem; néhány éve rábeszéltem apám, hogy termesszen a kertben céklát, azóta mindig "kéznél" az alapanyag:)

A kisebb fajta, nem gömbölyű, inkább hosszúkás, dundibb répa kinézetű céklát szeretem, hamarabb elkészül.

Csak megtisztítom a földdaraboktól és egy alufóliával kibélelt tepsibe dobálom. A sütő maximális fokozatán (ez nálam 250 fok), grill-üzemmódon, kb. 60-80 percig sütöm. Amikor kész, nagyon könnyen lejön a héja. Meghámozom, feldarabolom, és kevés olívaolajjal, sóval-borssal-petrezselyemmel magában is finom, de fetával is kiváló. Bármilyen egyéb salátába keverve is. Tökmag-olajjal is jó vagy vinegrette-mártással (vörösborecet-olívaolaj 1:3, só, bors, mustár).


Ha nagyobb, kevésbé friss céklát kapunk, akkor célszerű a sütés előtt meghámozni (ajánlott a gumikesztyű használat:)) és kockákra darabolni, s úgy megsütni.


Amúgy főve vagy nyersen is nagyon finom a cékla, nyersen pl. almával és dióval kimondottan egészséges vacsora vagy akár köret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése