Főzünk, sütünk, diétázunk, veteményest gondozunk
Gyerekek és felnőttek egészséges és elcsábulós étkei.

2010. június 21., hétfő

Eperdzsem és eperlekvár

Czapi kérésére közlöm az eperprojektem:)
Szóval két körben főztem eperdzsemet és eperlekvárt, kb. 8-9 kg gyümölcsből. Kísérleteztem mindenfélével, majd télen kiderül, melyik jött be. A Dr. Oetker Dzsemfix-ét vettem, illetve a Haas-nak is van ilyesmi készítménye.
Az epret magam szedtem, majd tisztítás után hol turmixoltam, hol csak félbe vágtam. Mikor lekvárt főztem, nem került bele fix, hanem csak cukor, illetve olyan is volt, amit anélkül próbáltam. Ebbe természetesen tettem egy kis nátrium-benzoátot, hogy valami azért tartósítsa. Amúgy az üvegeket fejre állítottam kicsit még melegen, ez is a tartósítást segíti. Cukorból pedig kevesebbet vettem, mint ami írva volt a fixekre, mert sokalltam, meg amúgy sem szeretjük túl édesen.
Olvastam olyat is, hogy mentát tesznek bele, de az kevésbé áll el.

2 megjegyzés:

  1. HAHA! Én is nekifogtam. Vettem 2 kiló epret...
    Aztán meg két üveg vodkát : )))) meg volt itthon rumtopf, ami már nagyon régen várakozott, hogy kipróbáljam.Végül egy hónapig tároltam a cukros eperben a vodkát.
    Tegnap hallottam, hogy a tuti recept az abból áll, hogy frissen össze kell turmixolni az epret vagy málnát, cukor szirupot bele meg egy negyed vizet és mind ezt 1/3- 2/3 részben felönteni Vodkával és a fagyasztóban behűteni.
    Jövőre újrapróbálkozom a lekvárral. (a vodka viszont nagyon finom lett : ))) )

    VálaszTörlés
  2. Ui: Végre Judit is főz virtuálisan is!!!

    VálaszTörlés