Főzünk, sütünk, diétázunk, veteményest gondozunk
Gyerekek és felnőttek egészséges és elcsábulós étkei.

2010. május 13., csütörtök

spárgakrémleves

Itt a tavasz, itt a spárga! Bár én csak idén ismerkedtem meg a spárgával, rögtön két receptet is megcsináltam. Igaz, nem ugyanaznap :) az sok lett volna...
Az egyik a krémleves volt.
Mivel időm nem volt utánaolvasni, ezért pont ugyanúgy főztem meg, mint a brokkolikrémlevest: vízben spárga, só, vegeta, amikor megfőtt, összeturmixoltam, és tejszínnel (kevéssel) felöntöttem.
A másik recept ennél nagyobb durranás volt, de előbb ezt emésztgessétek, és majd jövök a másikkal. Annyit előre elárulok, hogy kell hozzá kecskesajt :)

1 megjegyzés:

  1. Finom lehetett!
    Van egy általános krémleves-receptem, alapvetően mindet így csinálom, csak a fűszerezés változik.
    Egy közepes vöröshagymát apróra vágva, 5 dkg vajat és 50 dkg zöldséget - attól függően, milyen krémlevest akarok -(spárga, brokkoli,cukkini, borsó, kukorica, gomba, ill. fokhagymából 12 gerezd) szintén nagyon apróra vágva 5 percre beteszek a mikróba, a legmagasabb fokozatra. Ezalatt fazékban felforralok egy liter alaplét, ha van, ha nincs, akkor leveskockából csinálok. Beleteszem a mikróból kivett cuccot, sózom-borsozom, kevés szerecsendiót reszelek bele, és összeforralom. Mikor forr, kevés - 1,5-2 dl -tejszínt öntök hozzá, keményítővel sűrítem (vagy egy összetört főtt krumplival), és kb. 10 percig főzöm. Kézimixerrel összeturmixolom és kész is.

    VálaszTörlés